16 éve az Ipanema elindult hogy megtalálja helyét a Világban. Útját olyanok egyengették, akik szenvedéllyel tekintenek az újdonságokra és nyitottak rá.
Ziraldo alkotta meg az Ipanema első logóját, a brazil fény és vidámságból merítve.
2002-ben Gisele Bündchent a világhírű modellt kérték fel a márka szóvivőjének. A gyümölcsöző kapcsolat már a kezdetektől sikeresnek bizonyult a Brazil nemzeti hagyományok egyediségéből adódó kreatív stílusnak köszönhetően.
2007-ben bevezetésre került a “csak Ipanema által” szemlélet, miszerint a márkát egyedivé teszi az anatómiailag kialakított szandál, egyedi lenyomatok, egyedi kollekciók és apró részletek sokasága.
2010. Lenny Niemeyer-el való partnerkapcsolat tette lehetővé az Ipanema berobbanását a divat világába. Az Ipanema volt a Brazil divathetek hivatalos támogatója 2010 és 2014 között.
2011. Követve az akkori divat trendeket, bevezették az Ipanema Unique kollekciót.
Kiemelkedően fontos év az Ipanema történetében a 2012-es. Bevezetésre került az új logó és ezzel egyidőben új modelleket is terveztünk. Az alap termékekre új szemmel tekintettünk és megszületett az Ipanema Charm modell és a Switch Straps.
2015 A kevesebb az elegánsabb mottóval alakult meg az Ipanema with Starck kollekció. Az Ipanema márka partnerségre lépett az egyik legismertebb dizájnerrel Philippe Starck-el annak érdekében, hogy egy minimalista portfóliót alkossanak, mely a modern elegancia és kifinomult ízlés ötvözése. A kollekció ötvözi az Ipanema bohóságát, játékosságát és Starck maximalizmusát annak érdekében, hogy a dolgokat tökéletessé tegye az intelligensebb, egyszerűbb, elegánsabb lábbelikért.